مصاحبه آرشیو خبر ها
عقده ی لیگ قهرمانان ندارم

عقده ی لیگ قهرمانان ندارم

دروازبان 38 ساله ی یوونتوس یکی از تعیین کننده ترین افرادر در اسکودتوی 34ـم بوده است و توانست رکورد بیشتر دقایق گل نخوردن را هم بشکند، او در گفت و گو با تیکی تاکا گفت که چقدر این جام برایش ارزشمند است:

 

فکر می کنم این اسکودتو کیفیت واقعی یوونتوس و مردانی که در تیم هستند را نشان داد، هرگز در تیم به این صورت نیاز و انگیزه ی شگفت زده کردن مردم و مقاومت برابر آنچه که  نتیجه ای مسلم پنداشته می شد ندیده ام. رکورد شخصی ام هیچ چیز به من اضافه نمی کند، هیچ تفاوتی در غرور و رضایت شخصی ام ایجاد نشده است، اما خوشحالم که با تیم به چنین نتیجه ی مهمی برسم. این رکورد به نام بوفون ثبت می شود، اما آن را مدیون بارزالی، بونوچی، کیه لینی و بقیه ی بازیکنان هستیم.

 

مصاحبه ی معروف بوفون بعد از شکست 1‐0 مقابل ساسولو از نظر بسیاری باعث چرخش فصل یوونتوس شد: ‌

 

فصل فقط به خاطر آن قضیه تغییر نکرد. متغیرهای متفاوت بسیاری در آن دخیل بوده اس ت، نه صرفا چند کلمه ی انتزاعی. شما باید مردانی حرف گوش کن در تیم داشته باشید. ما فصل را بدتر از همه شروع کردیم. وقتی فهمیدیم فکر کردن به اینتر، رم و ناپولی تکبرآمیز خواهد بود، اوضاع تغییر کرد، وقتی که وضعیتی که ما در جدول داشتیم اجازه ی چنین کاری به ما نمی داد. آن زمان همه چیز عوض شد. قبل از اینکه به جایگاهمان برگردیم باید زمین می خوردیم.

 

جیجی سپس در مورد فصل اروپایی یوونتوس و دو دهه ناکامی اشان برای فتح لیگ قهرمانان صحبت کرد:

 

به طور ناخواسته، ما امسال برای فتح اروپا نزدیک تر از پارسال بودیم، اگر بایرن را حذف می کردیم، بعد تنها رقیب ما باز هم بارسلونا بود، برابر بقیه ی تیم ها ما یا برابر بازی می کردیم و یا حتی شانس بیشتری برای حذفشان داشتیم. حالا که به عقب نگاه می کنم، امسال فرصت خوبی داشتیم. من هیچ کدام از اسکودتوهایم را فدای لیگ قهرمانان نمی کنم، برا این جام ها جنگیده ام، لیگ قهرمانان برایم عقده نیست، بلکه ماجراجویی زیبایی است که هر سال مرا مشتاق می کند. این احساسات به اندازه ی زندگی ارزش دارد.

 

بازنشستگی:

 

من به دنبال هیجان انگیزترین کار ممکن هستم، باید از نظر شخصی و حرفه ای بهتر شوم، عجله ای ندارم اما دوست دارم در فوتبال بمانم. مربی گری از نظر ذهنی بسیار خسته کننده است و من به اندازه ی کافی اینکار را کرده ام، برای پست های مدیریتی باید ببینم چه می شود.

 

بازی میلان در فینال کوپا:

 

در تک بازی، میلان می تواند برابر هر تیمی نتیجه بگیرد، آنها تیم فوق العاده ای دارند که باید بهشان احترام بگذاریم.

 

نقش آلگری در بازگشت یووه:

 

تغییراتی که آلگری ایجاد کرد شگفت زده ام کرد، از اوایل نوامبر آن تغییرات تاثیر بسیار فراوانی داشت. ما به خاطر اینکه او برخوردش با بازیکنان را تغییر داد توانستیم برگردیم، آمرانه تر برخورد کرد و از بازیکنان تیم چیزهای بیشتر طلب کرد، این به استعدادی که از ابتدا در تیم داشتیم افزود.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: